הראשל"צ: "מרן נפטר מהצער על גיוס בחורי ישיבות"

איתי גדסי 4 Comment on הראשל"צ: "מרן נפטר מהצער על גיוס בחורי ישיבות"

בשיעורו השבועי במוצ"ש התייחס הראשל"צ הגר"י יוסף לגיוס בנות לצה"ל, ואמר כי אסור לבנות ללכת לצבא, ולא לשירות לאומי, "לצערנו יש בזה רפיון. מרן נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבות"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך שיעורו בבית הכנסת היזדים אמש, התייחס הראשל"צ הרב יצחק יוסף לנושא גיוס בנות ובחורי ישיבות. ואמר כי מרן החזון איש נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בנות לצה"ל, ואביו מרן הגר"ע יוסף נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבות.

"ח"ו ללכת לצבא להילחם? דעת כל גדולי הדורות כולל הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם, מועצת הרבנות הראשית לישראל, כולם דעתם שבנות, אסור להם להתגייס לצבא. לא רק לצבא, גם שירות לאומי. לצערנו הרב יש גם בדבר הזה קצת רפיון. יש שיבוש ההשקפה, שיבוש הדעות בדבר הזה, צריך לדבר בצורה ברורה, אסור להם ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי. אומרים שיש טייסות וכל מיני דברים, אז מה? זה דרך התורה?, אנחנו הולכים בדרך התורה".

הראשל"צ הוסיף: "אם היינו הולכים בדרך התורה, היינו חוסכים כל מיני אסונות שלצערנו הרב יש, זה כתוב הרי בתורה, אם בחוקותי תלכו וכו'. לצערנו לא זכינו לדבר הזה".

"כמה הגאון החזו"א נלחם נגד גיוס בנות, הוא נפטר מצער שהיה לו על המלחמה על גיוס בנות, מלחמת קודש היה לו. מרן נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבות, אז עשו חוק הרשעים האלו לפיד וחבריו, ואז הרב היה לו צער שרצו לקחת ככה את בחורי הישיבות. הרב לקח את זה ללב ומי יודע אם לא בגלל זה נפטר".

 



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    וכבר דרעי הספיק לבגוד במרן זצוק"ל ולשתף פעולה עם גיוס בחורי ישיבות ספרדים כדי למלאות את המכסות

  2. 3

    עוד פעם די נמאס ממגיבים כמוך שקרנים ומעוררי מחלוקת .